במסגרת הרפורמה בתח"צ: לא יתאפשר יותר תשלום במזומן

נדב דוד No Comments on במסגרת הרפורמה בתח"צ: לא יתאפשר יותר תשלום במזומן

שימו לב: מתחילת החודש הבא תבוטל אפשרות התשלום במזומן בתחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ | בנוסף, עם כניסת הרפורמה לתוקף יחולו שינויים במדיניות אכיפת התשלום לזמן מסוים | כל הפרטים

צילום: Uri Lenz/FLASH90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

החל מיום שני הבא (1 באוגוסט) לא יכובד עוד תשלום במזומן בתחבורה הציבורית. מטרת המהלך לאפשר לנהגי ולנהגות האוטובוס להתמקד בנהיגה, ולהסיע את הנוסעים בבטיחות ובמהירות אל היעד, ללא צורך בעיסוק בגביית תשלום על הנסיעה. הפסקת התשלום במזומן תצמצם גם את זמן השהייה בתחנות, ותאפשר נסיעה מהירה יותר בתחבורה הציבורית.

ביטול התשלום במזומן בתחבורה הציבורית החל באופן מדורג עוד בשנת 2016, עם הטמעת התשלום על הנסיעה לפני העלייה לאוטובוס, באמצעות כרטיס הרב קו. לפני כשלוש שנים הוגבל התשלום במוזמן לאזרחים ותיקים, למלווים לאנשים עם עיורוון ולתושבי יהודה ושומרון הנוסעים באוטובוסים ממוגנים.

עם כניסת הרפורמה בתח"צ יוכלו הנוסעים מעל גיל 75, לנסוע בכל התחבורה הציבורית בארץ בחינם, באמצעות "זהב קו". ניתן להנפיק "זהב קו" או לעדכן את כרטיס הרב-קו הקיים במאות עמדות ברחבי הארץ או ביישומוני התשלום בתחבורה הציבורית. אזרחים ותיקים עד גיל 75 ימשיכו ליהנות מהנחה של 50% בתחבורה הציבורית.

משרד התחבורה הנחה את הבקרים בתחבורה הציבורית לאפשר לבני 75 ומעלה לנסוע בחינם בתחבורה הציבורית, בהצגת תעודה מזהה, גם ללא "זהב-קו", מ-1 ועד ל-18 באוגוסט. במקביל, הבקרים יסבירו לזכאים היכן ניתן להנפיק "זהב-קו" או לחילופין על כל הדרכים לעדכן את פרופיל הנוסע. והנוסעים נדרשים להמשיך ולתקף בכל נסיעה.

במקביל, הסדיר משרד התחבורה את כרטיס הרב-קו לנוסעים עם ליקוי ראייה או עיורוון, הזכאים לנסיעה חינם, כך שיכלול ארנק "ערך צבור" בהנחה של 50% הנחה למלווה.

כמו כן, יבוטל התשלום במזומן לתושבי יהודה ושומרון, שנסעו באוטובוסים ממוגנים. ברוב יישובי יהודה ושומרון ניתן יהיה לרכוש כרטיס "חופשי אזור 1", המאפשר נסיעה מחוץ למטרופולינים למרחק 40 ק"מ, ב-99 שקלים בחודש למבוגר ו-49.5 שקלים לילדים ונוער ולאזרחים ותיקים.

בנוסף, עם כניסת הרפורמה לתוקף, החל מיום 1.8.2022 ועד ליום 7.8.2022 כולל, לא יוטלו קנסות או אזהרות על נוסעים שנמצא ‏כי אינם מחזיקים בחוזה הנסיעה המתאים. אך הבקרה תמשך ללא ‏שינוי ובכל מקרה בו יפגוש פקח בנוסע שלא תיקף כנדרש, הוא יסביר לו על הסדר ‏הנסיעה הרלוונטי וכן על אופן התיקוף התקין על גבי מכונת התיקוף.

‏בהמשך, החל מיום 8.8.2022 ועד ליום 14.8.2022 פקח שיתפוס נוסע שאינו מחזיק בחוזה ‏הנסיעה המתאים ייתן לו אזהרה יחד עם תיקוף הנסיעה המתאים. החל מיום 15.8.2022 תחזור המדיניות הרגילה לגבי נוסעים שלא תיקפו, שלא ‏מחזיקים בחוזה הנסיעה המתאים או שמחזיקים בפרופיל נוסע שלא אושר להם.



0 תגובות